کارگو کارگو
های کپی چیست؟

های کپی چیست؟

های کپی چیست؟

تمام محصولات موجود در بازار دارای چند کیفیت مختلف می باشند. این کیفیت ها شامل اورجینال، های کپی، کپی و غیره می باشد. محصول های کپی محصولی است که جز به جز از محصول اصلی و اورجینال تقلید شده و بسیار شبیه به آن است. فقط کیفیت مواد و متریال به کار رفته کمی پایین تر می باشد. کالای های کپی نسبت به کالای کپی و فیک از کیفیت بالاتری برخوردار است. همچنین محصولات های کپی به نسبت همان نمونه محصول در کیفیت اورجینال از قیمت پایینتری برخوردار می باشد و افراد بیشتری توانایی خرید و استفاده از آن محصول را خواهند داشت. هدف ما از این مطلب سایت هیرکانا این است که شما با انواع کیفیت محصولات در بازار، کالای اورجینال، کپی و های کپی و غیره آشنا شده و تفاوت های آن ها را شناسایی کنید تا بتوانید یک محصول و کالای با کیفیت را انتخاب کنید.

های کپی چیست؟ 1

انواع کیفیت محصولات در بازار

کیفیت از نظر هر کس تعاریف و معنای متفاوتی دارد، اما به طور کلی محصولی با کیفیت است که متناسب و مطابق با نیاز مشتری بوده و دارای طول عمر و دوام بالایی باشد و طبق استاندارد هایی که برای آن محصول تعریف شده است، تولید شده باشد. کالا و محصولات موجود از لحاظ کیفیت به چند دسته کالای اورجینال و اصلی، کالای های کپی، کالای کپی، کالای فیک و کالای سرجعبه تقسیم می شود. در این قسمت ما به طور مجزا به تعریف و توضیح هر کدام از این کالا ها می پردازیم.

کالای اورجینال

کالای اورجینال، کالایی است که به طور اصیل توسط یک شرکت یا برند مجاز و با پیروی از تمام انطباقات لازم و قانونی مورد انتظار از آنها، تولید شده اند. بنابراین آن شرکت و یا آن برند دارای حقوق مالکیت آن کالا و یا خدمات می باشند. محصولات و کالا های اورجینال دارای ضمانت نامه ی معتبر، کیفیت بالا و پشتیبانی از طرف سازنده می باشند.

کالای اصلی

کالا های اصلی، کالاهایی هستند که با کیفیت درجه یک در بازار شناخته می شوند وکیفیتی بالاتر از کالاهای های کپی دارند. تشخیص کالاهای اصلی از اورجینال بسیار سخت بوده و فقط افراد متخصص می توانند تفاوت بین آن ها را متوجه شوند.

کالای های کپی

های کپی چیست؟ چه تفاوتی با محصولات فیک دارد؟ کالاهای های کپی، کالاهایی هستند که جز به جز شبیه محصول اصلی بوده و استاندارهای لازم در آن ها رعایت شده است. اما از لحاظ کیفیت متریال به کار رفته کمی پایین تر می باشد و طول عمرو کیفیت کمتری نسبت به محصول اورجینال دارد. قیمت محصولات های کپی، پایین تر از محصولات اورجینال می باشد. کیفیت کالاهای های کپی از کالاهای کپی و فیک بالاتر بوده و از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به نوع اورجینال محصول می باشد. یکی از تفاوت های اصلی بین کالاهای فیک و های کپی، بالا بودن کیفیت محصول های کپی نسبت به محصول فیک و جعلی می باشد. همچنین در بسیاری از محصولات فیک، استاندارهای اصلی محصول رعایت نمی شود و کالا طول عمر و دوام پایینی داشته و از لحاظ ظاهری تفاوت هایی با محصول های کپی و اورجینال خواهد داشت.

کالای کپی و فیک

کالاهای کپی و فیک، کالاهایی هستند که به صورت تقلیدی و غیر قانونی از محصول اصلی تولید می شوند. کالاهای کپی از لحاظ کیفیت و طول عمر در رتبه بسیار پایینی قرار داشته و قیمت بسیار پایین تری نسبت به محصولات اورجینال دارد.معمولا استاندارد های لازم در کالاهای کپی رعایت نمی شود و دارای ضمانت نامه و پشتیبانی از محصول نیز نمی باشند.

کالای سرجعبه

کالای سرجعبه کالاهایی می گویند که کیفیت کمی بالاتری نسب به محصول اورجینال دارند. به این محصولات، محصولات Grade A Plus یا درجه عالی نیز می گویند.

کالای ۱۰۰٪ اورجینال

کالاهای ۱۰۰ ٪ اورجینال کالاهایی هستند که کیفیت ساخت بالایی داشته و به اصطلاح به آن ها ۱۰۰٪ اورجینال می گویند.

چرا محصول های کپی تولید می شود؟

دلیل اصلی ساخت محصولات و کالاهای های کپی، قیمت پایین تر این محصولات نسبت به نوع اورجینال می باشد. محصولات اورجینال قیمت بسیار بالایی داشته و خیلی از افراد توانایی تهیه و خرید این نوع محصولات را نخواهند داشت. بنابراینمحصولات های کپی با کیفیتی کمی پایین تر از اورجینال،ظاهری بسیار شبیه به ظاهر اورجینال ولی با قیمت پایین تر تولید می شود تا افرادی که توانایی خرید محصول اورجینال را ندارند، بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

های کپی چیست؟ 2

بهترین راهکار برای تشخیص کیفیت محصول

راهکارهای مختلفی برای تشخیص کیفیت محصول وجود دارد، اما به طور کلی تشخیص کالای های کپی از اورجینال برای افراد عادی و غیر متخصص کمی دشوار بوده و فقط افراد متخصص در آن زمینه می توانند تفاوت بین آن ها را پیدا کنند. اما تشخیص بین محصول کپی و فیک با محصول اورجینال بسیار ساده تر است. شما با نگاه به ظاهر محصول، نوع و تفاوت طراحی آن ، کیفیت اجزا و قطعات آن، قیمت محصول و اختلاف بالای آن با محصول اورجینال و همچنین نداشتن ضمانت نامه ی معتبر می توانید متوجه فیک بودن و اورجینال بودن محصول مورد نظر شوید. از طرفی محصولات اورجینال دارای شماره شناسه معتبر هستند، اما محصولات کپی و فیک، شماره شناسه معتبری ندارند.

مقایسه کیفیت های مختلف

کالای کپی و فیک کالای های کپی کالای اورجینال
کیفیت بسیار پایین کیفیت پایین تر نسبت به اورجینال کیفیت بالا
طول عمر و دوام پایین طول عمر و دوام نسبتا خوب طول عمر و دوام بسیار بالا
قیمت بسیار پایین قیمت پایین تر نسبت به اورجینال قیمت بسیار بالا
رعایت نکردن استانداردها در ساخت کالا رعایت استانداردهای مختلف در ساخت کالا رعایت استاندارد های مختلف در ساخت کالا

جمع بندی

هر محصول موجود در بازار، دارای کیفیت های مختلف از جمله اورجینال، های کپی و کپی، می باشد. اگر قصد خرید و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین کالا که طول عمر و دوام بالایی نیز داشته باشد را دارید، بهتر است از محصولات اورجینال استفاده کنید. اما محصولات اورجینال قیمت بسیار بالایی دارد. اگر شما توانایی خرید و استفاده از محصولات اورجینال را ندارید، می توانید از نوع های کپی آن محصول، که از لحاظ ظاهری اصلا تفاوتی نداشته و جزئیات مو به مو در آن رعایت شده است و فقط کیفیت آن کمی پایین تر است، استفاده کنید. در کنار این محصولات، محصولات دیگری تحت عنوان فیک و کپی نیز وجود دارند که نام و برند شرکت اصلی را جعل کرده و کالاهایی با کیفیت و قیمت بسیار پایین تر از اورجینال می کنند که گاها از لحاظ ظاهری نیز با محصول اورجیتال تفاوت دارند. ما در این مقاله سایت هیرکانا شما را با انواع کیفیت محصولات در بازار و بهترین راهکاربرای تشخیص کیفیت محصول و موارد مرتبط آشنا کردیم تا شما یک انتخاب مناسب و بدون ضرر داشته باشید.

ثبت دیدگاه
https://kallaxcargo.com/