100 سلبریتی مشهور جهان

100 سلبریتی مشهور جهان

به گزارش سایت رسمی سایت IMDB محبوب ترین بازیگران و هنرپیشه های تمام دوران که در سرتاسر جهان محبوبیت دارند، نه فقط در کشور خودشان لیست شده. که طی 10 سال هر سال هم آپدیت می شود. این لیست فقط شامل افراد مشهور صنعت فیلم می شود. با مجله اینترنتی کارگو همراه باشید.

جانی دپ

جان کریستوفر «جانی» دپ دوم در 9 ژوئن 1963 در اوونزبورو، کنتاکی، در خانواده بتی سو پالمر (با نام خانوادگی ولز)، پیشخدمت، و جان کریستوفر دپ، مهندس عمران به دنیا آمد. او در فلوریدا بزرگ شد. او در 15 سالگی مدرسه را رها کرد و در یک سری از گروه های موسیقی-گاراژ، از جمله یکی به نام «کودکان» نقش آفرینی کرد. زمانی که با لوری دپ ازدواج کرد، به عنوان یک فروشنده خودکار دست به کار شد تا زندگی خود و همسرش را تامین کند. بازدید از لس آنجلس، کالیفرنیا، با همسرش، اما اتفاقاً زمانی که او با بازیگر نیکلاس کیج ملاقات کرد، به او توصیه کرد که به بازیگری روی بیاورد، اتفاقاً یک موهبت بود. فیلم ترسناک یک کابوس در خیابان الم (1984) که در آن نقش نوجوانی را بازی کرد که طعمه دیو رؤیاپرداز فردی کروگر می شود.

آرنولد

آرنولد سینماها و خاطرات نسل های دهه 60، آرنولد شوارزینگر با نام خانوادگی تقریباً غیرقابل تلفظ و لهجه ای غلیظ اتریشی، که در ابندا به عوان یک ورزشکار بدنساز و پروورش اندام به مشهوریت رسید، باور می کرد که تنها یک بدنساز گستاخ و تند سخن از یک دهکده کوچک اروپایی می باشد.! اما در ادامه زندگی حرفه ای شرایطی مهیا شد که تبدیل به یکی از بزرگترین ستاره های هالیوود می شود، با خانواده معتبر کندی ازدواج می کند، از طریق سرمایه گذاری هوشمندانه ثروتی به دست می آورد و یک روز فرماندار کالیفرنیا شوید!؟

جیم کری

جیم کری، متولد کانادا و شهروند ایالات متحده از سال 2004، بازیگر و تهیه کننده ای است که به خاطر حرکات بدن لاستیکی و حالات صورت انعطاف پذیر مشهور است. برنده دو بار گلدن گلوب به عنوان یکی از بازیگران کمدی طرح فاکس در رنگ زنده (1990) به شهرت رسید، اما نقش های اصلی در فیلم های Ace Ventura: Pet Detective (1994)، Dumb and Dumber (1994) و Mask (1994) را بازی کرد. او را به عنوان یک بازیگر کمدی قابل سرمایه گذاری معرفی کرد.

رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور به یکی از برجسته‌ترین و معتبرترین بازیگران هالیوود تبدیل شده است. با فهرست شگفت انگیزی از فیلم هایی که با بازیگری در آن ها به نام خود تونسته ثبت کند، او را توانسته با حفظ خلاقیت و توانایی‌های بی‌نظیر بازیگری که دارد حتی پس از بیش از چهار دهه فعالیت در تجارت بازیگری، معروف و محبوب بین کارگردان ها و مردم قرار داشته باشد.

لئوناردو دی کاپریو

کمتر بازیگری در دنیا به اندازه لئوناردو دی کاپریو حرفه ای متفاوت داشته اند. دی کاپریو از آغازی نسبتاً فروتنانه، به عنوان یکی از بازیگران سریال های کمدی و فیلم های ترسناک کم هزینه، مانند Critters 3 (1991)، به یک دلقک نوجوان مهم در دهه 1990 تبدیل شده است، به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم فیلم هایی مانند رومئو + ژولیت (1996) و تایتانیک (1997) تا پس از آن تبدیل به مردی پیشرو در فیلم های پرفروش هالیوود شود که توسط کارگردانان مشهور بین المللی مانند مارتین اسکورسیزی و کریستوفر نولان ساخته شده اند.

تام کروز

در سال 1976، اگر به دانشجوی چهارده ساله فرانسیسکن، توماس کروز ماپوتر چهارم می گفتید که روزی در آینده ای نه چندان دور او تام کروز، یکی از 100 ستاره برتر سینما در تمام دوران خواهد بود، احتمالاً پوزخند می زد. با این وجود، این جوان حساس و عمیقا مذهبی که در سال 1962 در سیراکیوز نیویورک به دنیا آمد، قرار بود به یکی از پردرآمدترین و پرتقاضاترین بازیگران تاریخ سینما تبدیل شود.

شارلوت دوئر واتسون

اما شارلوت دوئر واتسون در پاریس فرانسه، از پدر و مادر بریتانیایی، ژاکلین لوزبی و کریس واتسون، هر دو وکیل متولد شد. او در پنج سالگی به آکسفوردشایر نقل مکان کرد و در آنجا به مدرسه اژدها رفت. در همان سال، تشخیص داده شد که او مبتلا به ADHD است و در حالی که در تلاش برای آرام نشستن داشت، ریتالین مصرف کرد. اما از شش سالگی می‌دانست که می‌خواهد بازیگر شود و برای چند سال در شعبه آکسفورد Stagecoach Theatre Arts، یک مدرسه تئاتر نیمه‌وقت که در آن آواز، رقص و بازیگری تحصیل کرد و آموزش دید. در سن ده سالگی، او در تولیدات مختلف Stagecoach و نمایش های مدرسه ای اجرا کرده و رهبری آن را بر عهده گرفت.

دانیل جیکوب رادکلیف

دانیل جیکوب رادکلیف در 23 ژوئیه 1989 در فولهام، لندن، انگلستان، در خانواده مارسیا گرشام (با نام خانوادگی جکوبسون) و نماینده ادبی آلن رادکلیف متولد شد. پدر او از یک پیشینه پروتستان ایرلند شمالی است، در حالی که مادرش در آفریقای جنوبی در یک خانواده یهودی (از لیتوانی، لهستان، روسیه و آلمان) به دنیا آمد. دانیل از کودکی شروع به اجرا در تولیدات کوچک مدرسه کرد.

کریس ایوانز

کریس ایوانز، بازیگر و کارگردان آمریکایی، به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های ابرقهرمانی و آثار محبوب هالیوودی شناخته می‌شود. او در سال 1981 در بوستون، ماساچوست به دنیا آمد و با علاقه‌اش به هنرهای نمایشی از دوران کودکی، به زودی به عرصه بازیگری قدم گذاشت. ایوانز در سال 2001 با بازی در فیلم "Not Another Teen Movie" به شهرت رسید، اما اوج موفقیتش با ایفای نقش "کاپیتان آمریکا" در دنیای سینمایی مارول به دست آمد. این نقش نه تنها او را به یک ستاره جهانی تبدیل کرد، بلکه او را به یکی از چهره‌های محبوب و الهام‌بخش در فرهنگ عامه تبدیل نمود.

براد پیت

ویلیام بردلی "براد" پیت در 18 دسامبر 1963 در شاونی، اوکلاهاما به دنیا آمد و در اسپرینگفیلد، میسوری در خانواده جین اتا پیت (با نام خانوادگی هیلهاوس)، مشاور مدرسه و ویلیام آلوین "بیل" پیت، مدیر شرکت کامیون بزرگ شد. در دبیرستان کیکاپو، پیت در ورزش، بحث و گفتگو، شورای دانش‌آموزی و گروه سرود ها مدرسه شرکت داشت. پیت در دانشگاه میسوری تحصیل کرد و در آنجا در رشته روزنامه نگاری با تمرکز بر تبلیغات تحصیل کرد. او گه گاه در نمایش های برادری بازی می کرد. او کالج را دو واحد کمتر از فارغ التحصیلی گذاشت تا به کالیفرنیا نقل مکان کند. پیت قبل از اینکه در بازیگری موفق شود، در حالی که برای El Pollo Loco کار می‌کرد، با رانندگی در لیموزین، جابه‌جایی یخچال‌ها و پوشیدن لباس یک جوجه غول‌پیکر، زندگی خود را تامین می‌کرد.

چارلی چاپلین

چارلی چاپلین که یکی از محوری ترین ستاره های روزهای اولیه هالیوود به حساب می آمد، زندگی جالبی را هم در فیلم هایش و هم پشت دوربین داشت. او بیشتر به عنوان نماد دوران فیلم صامت شناخته می شود که اغلب با شخصیت محبوبش، ولگرد کوچک مرتبط است. او معمولاً با لباس‌های کمی بزرگ‌تر از اندازه واقعی‌اش دیده می‌شود: کت کوتاه تنگ، شلوار گشاد، و کفش‌های بسیار بزرگ. چاپلین یک کلاه لبه‌دار کوچک و گرد به نام "بولر" بر سر دارد و عصایی نازک به همراه دارد که در بسیاری از فیلم‌هایش به عنوان وسیله‌ای برای حرکات کمدی استفاده می‌شود.

مورگان فریمن

با صدایی معتبر و رفتاری آرام، این بازیگر همیشه محبوب آمریکایی به یکی از معتبرترین چهره‌های سینمای مدرن ایالات متحده تبدیل شده است. مورگان در 1 ژوئن 1937 در ممفیس، تنسی، در خانواده میمه ادنا (ریور)، معلم و مورگان پورترفیلد فریمن، آرایشگر به دنیا آمد. فریمن جوان قبل از خدمت چندین سال در نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان مکانیک بین سال های 1955 و 1959 به کالج شهر لس آنجلس رفت. اولین حضور او در زمینه هنرهای دراماتیک روی صحنه بود، از جمله حضور در یک محصول آفریقایی آمریکایی در موزیکال پرشور Hello, Dolly!.

توماس جفری هنکس

توماس جفری هنکس در کنکورد، کالیفرنیا، در خانواده جانت مریلین (فریگر)، یک کارگر بیمارستان، و آموس مفورد هنکس، یک آشپز دوره گرد به دنیا آمد. خانواده مادرش که در اصل «فراگا» نام داشت، کاملاً پرتغالی بودند، در حالی که پدرش عمدتاً انگلیسی تبار بود. تام در خانواده‌ای بزرگ شد که او آن را «شکستگی» می‌نامید.

 هیو مایکل جکمن

هیو مایکل جکمن بازیگر، خواننده، نوازنده چند ساز، رقصنده و تهیه کننده استرالیایی است. جکمن برای نقش‌هایش در فیلم‌های مهم، به‌ویژه در نقش شخصیت‌های ابرقهرمانی، دورهمی و عاشقانه، شهرت بین‌المللی کسب کرده است. این بازیگر در 12 اکتبر 1968 در سیدنی، استرالیا متولد شد. او بیشتر به خاطر بازی در نقش ولورین در مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس» (X-Men) شناخته می‌شود، نقشی که او را به یکی از نمادهای فرهنگ پاپ تبدیل کرده است.

متیو پیج دیمون

متیو پیج دیمون در 8 اکتبر 1970 در بوستون، ماساچوست، در خانواده کنت دیمون، دلال سهام، مشاور املاک و تهیه کننده مالیات، و نانسی کارلسون-پیج، استاد آموزش دوران کودکی در دانشگاه لسلی، به دنیا آمد. مت یک برادر بزرگتر به نام کایل دارد که مجسمه ساز است. پدرش انگلیسی و اسکاتلندی تبار و مادرش فنلاندی و سوئدی تبار داشت.

سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه یک بازیگر/فیلمنامه‌نویس/کارگردان/تهیه‌کننده آمریکایی با هیکل ورزشی و با موهای تیره است، طرفداران فیلم در سراسر جهان بیش از 40 سال است که برای دیدن فیلم‌های استالونه هجوم می‌آورند و «حیله‌گر» را به یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های باکس آفیس هالیوود تبدیل کرده‌اند.

ویل اسمیت

ویلارد کارول «ویل» اسمیت دوم (زاده ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸) بازیگر، کمدین، تهیه‌کننده، رپر و ترانه‌سرا آمریکایی است. او در تلویزیون، سینما و موسیقی موفق بوده است. در آوریل 2007، نیوزویک او را «قدرتمندترین بازیگر هالیوود» نامید. اسمیت پنج بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب، دو جایزه اسکار و برنده چهار جایزه گرمی شده است.

کلینتون ایستوود

کلینتون ایستوود جونیور در 31 مه 1930 در سانفرانسیسکو در خانواده کلینتون ایستوود پدر، فروشنده اوراق قرضه و بعداً مدیر تولید برای شرکت جورجیا-پاسیفیک، و روث وود (نام خانوادگی مارگرت روث رانر)، یک زن خانه دار که به کارمند IBM تبدیل شد، به دنیا آمد.

کامرون دیاز

کامرون دیاز یک بلوند طبیعی با چشم آبی قد بلند و جذاب، در سال 1972 در سن دیگو، دختر پدری کوبایی-آمریکایی و مادری انگلیسی-آلمانی متولد شد. کامرون که خود را "ماجراجو، مستقل و بچه ای سرسخت" توصیف می کند، در 16 سالگی خانه را ترک کرد و تا 5 سال آینده در مناطق مختلفی مانند ژاپن، استرالیا، مکزیک، مراکش و پاریس زندگی کرد.

جورج تیموتی کلونی

جورج تیموتی کلونی در 6 می 1961 در لکسینگتون، کنتاکی، در خانواده نینا بروس (با نام خانوادگی وارن)، ملکه سابق مسابقات زیبایی، و نیک کلونی، مجری سابق و مجری تلویزیونی (که همچنین برادر رزماری کلونی خواننده بود) به دنیا آمد. او دارای اصل و نسب ایرلندی، انگلیسی و آلمانی است.کلونی بیشتر دوران جوانی خود را در اوهایو و کنتاکی گذراند و از دبیرستان آگوستا فارغ التحصیل شد.

استیون اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ یکی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای جهان است. او در 18 دسامبر 1946 در سینسیناتی، اوهایو به دنیا آمد و از دوران کودکی به سینما علاقه‌مند شد. اسپیلبرگ حرفه خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه در نوجوانی آغاز کرد و به سرعت توانست توجه صنعت سینما را به خود جلب کند.

هریسون فورد در 13 ژوئیه 1942 در شیکاگو، ایلینوی، در خانواده دوروتی (نیدلمن)، بازیگر رادیو و کریستوفر فورد (متولد جان ویلیام فورد)، بازیگری که تبدیل به مدیر تبلیغات شد، به دنیا آمد. پدرش اصالتاً ایرلندی و آلمانی داشت، در حالی که پدربزرگ و مادربزرگ مادری او یهودی مهاجر از مینسک، بلاروس بودند.

رابرت دنیرو

رابرت دنیرو یکی از بزرگترین بازیگران تمام دوران، در 17 اوت 1943 در منهتن، شهر نیویورک، از هنرمندان ویرجینیا (دریاسالار) و رابرت دنیرو پدر متولد شد. ایرلندی، انگلیسی، هلندی، آلمانی و فرانسوی است.

آل پاچینو

آلفردو جیمز "آل" پاچینو خود را به عنوان یک بازیگر سینما در یکی از پر جنب و جوش ترین دهه های سینما، دهه 1970 تثبیت کرد و به چهره ای ماندگار و نمادین در دنیای فیلم های آمریکایی تبدیل شد.

راسل کرو

راسل ایرا کرو در ولینگتون، نیوزلند، از جوسلین ایوون (Wemyss) و جان الکساندر کرو، که هر دو تهیه کننده مجموعه فیلم بودند، به دنیا آمد. پدربزرگ مادری او، استانلی ویمیس، فیلمبردار بود.

لیام نیسون

لیام نیسون در 7 ژوئن 1952 در بالیمنا، ایرلند شمالی، در خانواده کاترین (براون)، آشپز و برنارد نیسون، سرایدار مدرسه به دنیا آمد. او در یک خانواده کاتولیک بزرگ شد. در سال‌های اولیه زندگی، لیام به عنوان اپراتور لیفتراک برای گینس، یک راننده کامیون، یک دستیار معمار و یک بوکسور آماتور کار می‌کرد.

کیت وینسلت

کیت وینسلت، بازیگر برجسته بریتانیایی، در 5 اکتبر 1975 در ریدینگ، انگلستان متولد شد. او با نقش‌آفرینی‌های تحسین‌برانگیز خود در فیلم‌هایی مانند "تایتانیک" (1997)، "درخشش ابدی یک ذهن پاک" (2004) و "کتاب‌خوان" (2008) که برای آن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد، به شهرت جهانی رسید. وینسلت با توانایی فوق‌العاده‌اش در به تصویر کشیدن شخصیت‌های پیچیده و متنوع، یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین بازیگران نسل خود محسوب می‌شود.

مارک والبرگ

مارک والبرگ، هنرپیشه آمریکایی، یکی از معدود هنرپیشه های معتبری است که با موفقیت از نوجوانانی به بازیگری تحسین شده تبدیل شد. والبرگ که نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم The Departed (2006) شد و برای بازی در فیلم The Fighter (2010) نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد، همچنین یک بازیگر کمدی قوی است که با بازی در تد (2012) ثابت شده است.

ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن اولین کسی است که در دهه 1980 به دنیا آمده است که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن (برای Black Swan (2010)) شده است. ناتالی با نام ناتالی هرشلاگ در 9 ژوئن 1981 در اورشلیم اسرائیل به دنیا آمد. او تنها فرزند آونر هرشلاگ، پزشک اسرائیلی الاصل، و شلی استیونز، هنرمند آمریکایی الاصل (از سینسیناتی، اوهایو) است که به عنوان نماینده ناتالی نیز فعالیت می کند. پدر و مادر او هر دو از نژاد یهودی اشکنازی هستند.

پیرس برندن

پیرس برندن برازنان در دروگدا، کانتی لوث، ایرلند، از می (اسمیت)، پرستار و توماس برازنان، نجار متولد شد. او در ناوان، کانتی میث زندگی می کرد تا اینکه در سنین پایین به انگلستان، انگلستان نقل مکان کرد (بنابراین توانایی خود را در بازی با مردان از هر دو زمینه به طور قانع کننده ای توضیح داد)

شان کانری

شان کانری، بازیگر قد بلند، خوش‌تیپ و عضلانی اسکاتلندی، بیشتر به عنوان بازیگر اصلی نقش جیمز باند در این مجموعه سینمایی بسیار موفق شناخته می‌شود که بین سال‌های 1962 تا 1983 در هفت فیلم بازی کرد.

اورلاندو بلوم

اورلاندو جاناتان بلانچارد کوپلند بلوم در 13 ژانویه 1977 در کانتربری، کنت، انگلستان به دنیا آمد. مادرش، سونیا کنستانس جوزفین بلوم (با نام خانوادگی کوپلند)، در کلکته، هند، در یک خانواده انگلیسی که در آن زمان ساکن آنجا بودند، به دنیا آمد.

دواین جانسون

دواین داگلاس جانسون معروف به راک در 2 می 1972 در هیوارد کالیفرنیا به دنیا آمد. او پسر آتا جانسون (متولد Feagaimaleata Fitisemanu) و کشتی‌گیر حرفه‌ای راکی ​​جانسون (متولد Wayde Douglas Bowles) است.

جکی چان

جکی چان، ستاره پرطرفدار، دوست‌داشتنی و شناخته‌شده سینمای هنگ‌کنگ، سال‌ها تلاش طولانی، سخت و صدمات متعدد را تحمل کرد تا پس از شروعش در صنعت سینمای هنرهای رزمی شیدایی هنگ‌کنگ، موفقیت‌های بین‌المللی را به دست آورد.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی بازیگر برنده اسکار است که پس از بازی در فیلم Girl, Interrupted (1999)، بازی در نقش اصلی در فیلم های پرفروش "لارا کرافت" و همچنین آقای و خانم اسمیت (2005) به شهرت رسید. Wanted (2008)، نمک (2010) و Maleficent (2014).

آدام سندلر

آدام ریچارد سندلر در 9 سپتامبر 1966 در بروکلین، نیویورک، از جودیت (لوین)، معلم یک مهدکودک، و استنلی آلن سندلر، مهندس برق متولد شد. او از نژاد یهودی روسی است. در 17 سالگی اولین گام خود را برای تبدیل شدن به یک استندآپ کمدین زمانی که به طور خودجوش در یک کلوپ کمدی بوستون روی صحنه رفت برداشت.

اسکارلت جوهانسون

اسکارلت اینگرید جوهانسون در 22 نوامبر 1984 در منهتن، نیویورک سیتی به دنیا آمد. مادرش ملانی اسلون از یک خانواده یهودی اهل برانکس و پدرش کارستن یوهانسون معمار دانمارکی تبار اهل کپنهاگ است.

هیث لجر

وقتی هیث لجر بیست ساله و تپنده قلب برای اولین بار در سال 1999 مورد توجه عموم قرار گرفت، خیلی آسان بود که او را به عنوان یک "پسری زیبا" و بازیگری کم عمق نشان میدادند. او چندین سال به شدت تلاش کرد تا این تصویر را تغییر دهد، اما این یک شمشیر دو لبه بود.

آن هاتاوی

آن ژاکلین هاتاوی در بروکلین، نیویورک، در خانواده کیت مک کولی هاتاوی، بازیگر و جرالد تی هاتاوی، یک وکیل، که هر دو اصالتا اهل فیلادلفیا هستند، به دنیا آمد. او به همراه انگلیسی، آلمانی و فرانسوی عمدتاً اصالتاً ایرلندی دارد. اولین نقش اصلی او در مجموعه تلویزیونی کوتاه مدت Get Real (1999) بود.

جسیکا آلبا

جسیکا ماری آلبا در 28 آوریل 1981 در پومونا، کالیفرنیا از خانواده کاترین (جنسن) و مارک دیوید آلبا که در نیروی هوایی ایالات متحده خدمت می کردند، به دنیا آمد. پدرش اصالتاً مکزیکی دارد (از جمله ریشه های اسپانیایی و بومی مکزیکی) و مادرش تبار دانمارکی، ولزی، انگلیسی و فرانسوی دارد.

ادوارد نورتون

ادوارد هریسون نورتون بازیگر، فیلمساز و فعال آمریکایی در 18 اوت 1969 در بوستون، ماساچوست متولد شد و در کلمبیا، مریلند بزرگ شد.

کایرا نایتلی

کایرا کریستینا نایتلی در 26 مارس 1985 در حومه ریچموند در جنوب غربی لندن به دنیا آمد. او دختر بازیگر ویل نایتلی و هنرپیشه ای است که تبدیل به نمایشنامه نویس شده است، شرمن مک دونالد.

بردلی کوپر

بردلی چارلز کوپر در 5 ژانویه 1975 در فیلادلفیا، پنسیلوانیا به دنیا آمد. مادر او، گلوریا (کامپانو)، اصالتا ایتالیایی است و برای یک ایستگاه محلی NBC کار می کرد.

جان ویلیام فرل در اروین کالیفرنیا در خانواده بتی کی (اورمن)، معلم و روی لی فرل جونیور، موسیقیدان به دنیا آمد. پدر و مادر او اصالتا اهل روانوک راپیدز، کارولینای شمالی بودند.

سلنا گومز

سلنا گومز بازیگر و خواننده در 22 ژوئیه 1992 در گرند پریری تگزاس به دنیا آمد. او دختر مندی تیفی و ریکاردو گومز است. مادر او اصالتاً ایتالیایی و پدرش مکزیکی تبار است.

جولیا رابرتز

جولیا فیونا رابرتز هرگز تصور نمی کرد که به محبوب ترین بازیگر زن آمریکا تبدیل شود. او در اسمیرنا، جورجیا، در خانواده بتی لو (بریدموس) و والتر گریدی رابرتز، بازیگران و نمایشنامه نویسان سابق، متولد شد و تبار انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، ولزی، آلمانی و سوئدی دارد.

نیکلاس کیج

نیکلاس کیج، نیکلاس کیم کاپولا در لانگ بیچ، کالیفرنیا، پسر پروفسور ادبیات تطبیقی، آگوست کاپولا (که برادرش کارگردان فرانسیس فورد کاپولا است) و رقصنده و طراح رقص جوی فوگلسانگ متولد شد.

دنیل کریگ

یکی از مشهورترین چهره های تئاتر بریتانیا، دنیل کریگ که در نقش جیمز باند در کازینو رویال (2006)، کوانتوم آرامش (2008)، سقوط آسمان (Skyfall) بازی کرد. 2012)، Spectre (2015) و No Time to Die (2021).

کیانو ریوز

کیانو چارلز ریوز که در زبان هاوایی به معنای "نسیم خنک بر فراز کوه ها" است، در 2 سپتامبر 1964 در بیروت، لبنان متولد شد. او پسر پاتریک ریوز، دختر نمایش و طراح لباس، و ساموئل نولین ریوز، زمین شناس است.

ایان مک‌کلن

ایان موری مک‌کلن که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین بازیگران صحنه و سینما در زادگاهش بریتانیا و در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود، دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار و دریافت کننده هر جایزه بزرگ تئاتر در بریتانیا و ایالات متحده شد، در ۲۵ می ۱۹۳۹ در برنلی متولد شد.

هالی بری

هالی ماریا بری در ۱۴ اوت ۱۹۶۶ در کلیولند، اوهایو، ماریا هالی بری به دنیا آمد و در اوکوود، اوهایو در خانواده جودیت آن بری (با نام خانوادگی هاوکینز)، پرستار روانپزشکی و جروم جسی بری، خدمتکار بیمارستان بزرگ شد.

بروس ویلیس

بروس ویلیس، بازیگر و موسیقی‌دان، به‌خاطر بازی در نقش شخصیت‌های عاقلانه یا جدی، اغلب در فیلم‌های اکشن جذاب و پر مخاطب، شناخته شده است. او در مجموع در فیلم هایی بازی کرده است که بیش از 2.5 میلیارد دلار فروش داشته اند.

ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون تهیه کننده آمریکایی و بازیگر بسیار پرکار است که در بیش از 100 فیلم از جمله شکست ناپذیر (2000)، شفت (2000)، فرمول 51 (2001)، ناله مار سیاه (2001) بازی کرده است. مارها در هواپیما (2006)، و سه گانه پیش درآمد جنگ ستارگان (1999-2005)، و همچنین دنیای سینمایی مارول (2006).

بن استیلر

بنجامین ادوارد میرا استیلر در 30 نوامبر 1965 در شهر نیویورک در خانواده کمدین های افسانه ای جری استیلر و آن میرا متولد شد. پدرش اصالتاً یهودی اتریشی و یهودی لهستانی و مادرش اصالتاً کاتولیک ایرلندی بود.

تامی لی جونز

تامی لی جونز در سن سابا، تگزاس، پسر لوسیل ماری (اسکات)، افسر پلیس و صاحب مغازه زیبایی، و کلاید سی جونز، که در میدان های نفتی کار می کرد، به دنیا آمد.

آنتونیو باندراس

آنتونیو باندراس، یکی از مشهورترین چهره های اسپانیا، تا زمانی که پایش در چهارده سالگی شکسته شد، بازیکن فوتبال بود. او اکنون یک ستاره بین‌المللی سینما است که به خاطر بازی در نقش زورو در مجموعه فیلم‌های همنام شناخته می‌شود.

دنزل واشنگتن

دنزل هیز واشنگتن جونیور در 28 دسامبر 1954 در مونت ورنون نیویورک به دنیا آمد. او وسط سه فرزند یک مادر آرایشگر به نام لنیس، اهل جورجیا، و یک پدر پنطیکاستی، دنزل واشنگتن، پدر، اهل ویرجینیا است.

استیو کارل

استیو کارل، یکی از همه کاره ترین کمیک های آمریکا، استیون جان کارل در 16 اوت 1962 در کنکورد، ماساچوست به دنیا آمد. او پسر هریت ترزا (کخ)، یک پرستار روانپزشکی بود.

شیا لبوف

استعداد طبیعی و انرژی خام شیا لبوف جایگاه او را به عنوان یکی از مردان برجسته هالیوود تثبیت کرده است.

مگان فاکس

مگان دنیز فاکس در 16 می 1986 در اوک ریج، تنسی به دنیا آمد و در راکوود، تنسی در خانواده گلوریا دارلین توناچیو (با نام خانوادگی سیسون)، مدیر املاک و فرانکلین توماس فاکس، افسر آزادی مشروط بزرگ شد.

جیمز فرانکو

جیمز فرانکو که به خاطر نقش آفرینی موفق خود در فیلم Freaks and Geeks (1999) شناخته می شود، در 19 آوریل 1978 در پالو آلتو، کالیفرنیا، در خانواده بتسی فرانکو، نویسنده، هنرمند و بازیگر و داگلاس یوجین داگ فرانکو متولد شد.

مل گیبسون

مل کولومسیل جرارد گیبسون در 3 ژانویه 1956 در پیسکیل، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، به عنوان ششمین فرزند از یازده فرزند هاتن گیبسون، ترمزدار راه آهن، و آن پاتریشیا (ریلی) گیبسون (که در دسامبر 1990 درگذشت) به دنیا آمد.

وین دیزل

وین دیزل همراه با برادر دوقلوی خود، پل وینسنت، مارک سینکلر در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا به دنیا آمد. او توسط مادر روانشناسش، دلورا شرلین (سینکلیر)، و پدر خوانده، ایروینگ اچ، بزرگ شد.

تیموتی آلن

تیموتی آلن دیک در 13 ژوئن 1953 در دنور، کلرادو، در خانواده مارتا کاترین (فاکس) و جرالد ام دیک به دنیا آمد.

رابین ویلیامز

رابین مک لورین ویلیامز در روز شنبه، 21 ژوئیه 1951، در شیکاگو، ایلینویز، از نوه فرماندار و سناتور می سی سی پی، آنسلم جی به دنیا آمد.

کوین اسپیسی

کوین اسپیسی فاولر که بیشتر با نام هنری کوین اسپیسی شناخته می‌شود، بازیگر سینما و صحنه، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و خواننده آمریکایی است.

جیسون بیگز

جیسون متیو بیگز در 12 می 1978 در پومپتون پلینز، نیوجرسی، در خانواده آنجلا (زوکو)، پرستار و گری بیگز، مدیر شرکت حمل و نقل به دنیا آمد.

شان ویلیام اسکات

شان ویلیام اسکات در کوتیج گروو، مینه سوتا، در خانواده پاتریشیا آن (سایمونز) و ویلیام فرانک اسکات، یک کارگر کارخانه متولد شد.

ژان کلود ون دام

ون دام به نام ژان کلود کامیل فرانسوا ون وارنبرگ در برکم-سنت آگاته، بروکسل، بلژیک، به نام الیانا و یوژن ون وارنبرگ، یک حسابدار به دنیا آمد.

زک گالیفیاناکیس در ویلکسبورو، کارولینای شمالی، از خانواده مری فرانسیس (کاشیون)، که صاحب یک مرکز هنری اجتماعی و هری گالیفیاناکیس، فروشنده روغن بود، به دنیا آمد.

آون ویلسون

آون کانینگهام ویلسون که خود را دردسرساز می‌داند، در دالاس و از والدین ایرلندی-آمریکایی که اصالتاً اهل ماساچوست بودند، به دنیا آمد.

کریستین بیل

کریستین چارلز فیلیپ بیل در 30 ژانویه 1974 در پمبروکشایر، ولز، انگلستان از پدر و مادر انگلیسی جنیفر جنی (جیمز) و دیوید بیل به دنیا آمد.

پیتر جکسون

سر پیتر جکسون با سه گانه ارباب حلقه ها تاریخ ساز شد و اولین کسی شد که سه فیلم بلند سینمایی را به طور همزمان کارگردانی کرد.

ساندرا بولاک

ساندرا آنت بولاک در آرلینگتون، حومه ویرجینیا در واشنگتن دی سی به دنیا آمد. مادرش، هلگا بولاک (با نام خانوادگی هلگا ماتیلد مایر)، یک خواننده اپرا آلمانی بود.

بروس لی

بروس لی همچنان بزرگترین نماد سینمای هنرهای رزمی و یکی از چهره های کلیدی رسانه های محبوب مدرن است.

درو بریمور

از آنجایی که قلب مخاطبان در سن تنها شش سالگی در فرازمینی (1982)، درو بریمور به عنوان یکی از محبوب ترین و با استعدادترین بازیگران زن نسل خود ظاهر شد.

مکالی کالکین

مکالی کالکین، یکی از مشهورترین ستاره های کودک آمریکایی، در 26 آگوست 1980 در شهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا به عنوان سومین فرزند از هفت فرزند پدرش کیت کالکین ( بازیگر سابق صحنه و کودک و همچنین مدیر سابق مکالی)و مادر پاتریشیا برنتروپ به دنیا آمد.

جک نیکلسون

جک نیکلسون، بازیگر، تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی، برنده سه جایزه اسکار و دوازده بار نامزد شده است.

بیل موری

بیل موری بازیگر، کمدین و نویسنده آمریکایی است. او پنجمین فرزند از نه فرزند، ویلیام جیمز موری در ویلمت، ایلینوی، از لوسیل (کالینز)، کارمند اتاق پست، و ادوارد جوزف موری دوم، که الوار می فروخت، به دنیا آمد.

سیگورنی ویور

سیگورنی ویور مجموعه ای از شخصیت های به یاد ماندنی را خلق کرده است، هم دراماتیک و هم کمیک، از ریپلی در بیگانه گرفته تا دیان فوسی در گوریل ها در مه گرفته تا گوئن، تاونی در گلکسی کوئست و اخیراً، کری 14 ساله در آواتار.

جیک جیلنهال

جیک جیلنهال در 19 دسامبر 1980 در لس آنجلس، کالیفرنیا در نقش جاکوب بنجامین جیلنهال، پسر تهیه کننده، فیلمنامه نویس نائومی فونر و کارگردان استفان جیلنهال و برادر کوچکتر بازیگر مگی جیلنهال متولد شد.

جیسون استاتهام

جیسون استاتهام در شیربروک، دربی‌شایر، در خانواده ایلین (یتس)، رقصنده، و بری استاتهام، تاجر خیابانی و خواننده سالن به دنیا آمد. او غواص تیم ملی شیرجه بریتانیا بود و در مسابقات جهانی در سال 1992 دوازدهم شد.

جت لی

جت لی لی لیان جی در پکن چین به دنیا آمد. او تمرینات خود را در آکادمی ووشو پکن (ووشو ورزش ملی چین است که عمدتاً نسخه ای از سبک های مختلف هنر رزمی است) در هشت سالگی شروع کرد.

کیت بکینسیل

کیت بکینسیل در 26 ژوئیه 1973 در بیمارستان West Middlesex واقع در Isleworth، Middlesex، انگلستان به دنیا آمد و بیشتر عمر خود را در لندن سپری کرده است.

روآن اتکینسون

روآن سباستین اتکینسون در 6 ژانویه 1955 در Consett، Co. Durham، انگلستان، در خانواده Ella May (Bainbridge) و Eric Atkinson متولد شد.

مارلون براندو

مارلون براندو به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین بازیگر سینمای تمام دوران در نظر گرفته می‌شود، که تنها رقیب لارنس اولیویه تئاتری‌تر است.

جان تراولتا

جان جوزف تراولتا در انگلوود، نیوجرسی، یکی از شش فرزند هلن تراولتا (نام دختر هلن سیسیلیا برک) و سالواتور/ساموئل جی به دنیا آمد.

چانینگ تاتوم

چانینگ تاتوم در یک شهر کوچک، کولمن، آلاباما، در 50 مایلی شمال بیرمنگام متولد شد. او پسر کی (فاوست)، کارگر هواپیمایی و گلن متیو تاتوم است که در ساخت و ساز کار می کرد.

بن افلک

بنجامین گزا بن افلک-بولت در 15 آگوست 1972 در برکلی، کالیفرنیا به دنیا آمد و در کمبریج، ماساچوست، از مادرش کریس آن (بولت)، معلم مدرسه و پدر تیموتی بایرز "تیم" افلک، یک مددکار اجتماعی بزرگ شد.

شاهرخ خان (SRK) که به‌خاطر علامت تجاری‌اش با عینک‌های آفتابی اش معروف است، یک ستاره هندی سینمای بالیوود، تهیه‌کننده فیلم، مدل مجله، سخنران عمومی، نویسنده، بشردوست و مجری/شخصیت تلویزیونی است که عمدتاً در سینمای هندی کار می‌کند.

جنیفر آنیستون

جنیفر آنیستون در شرمن اوکس کالیفرنیا از بازیگرانی چون جان آنیستون و نانسی داو به دنیا آمد. پدرش یونانی و مادرش انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی و ایتالیایی تبار بود.

اما استون

امیلی ژان اما استون در 6 نوامبر 1988 در اسکاتسدیل، آریزونا در خانواده کریستا جین استون (با نام خانوادگی Yeager)، یک خانه‌دار و جفری چارلز "جف" استون، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت به دنیا آمد.

کریس همسورث

کریستوفر "کریس" همسورث در 11 آگوست 1983 در ملبورن، ویکتوریا، استرالیا از لئونی همسورث (با نام خانوادگی ون اوس)، معلم انگلیسی و کریگ همسورث، مشاور خدمات اجتماعی به دنیا آمد. برادران او بازیگران، لیام همسورث و لوک همسورث هستند.

جیمز مک آووی

مک آووی در 21 آوریل 1979 در گلاسکو، اسکاتلند، در خانواده جیمز، راننده اتوبوس، و الیزابت (با نام خانوادگی جانستون)، یک پرستار متولد شد.

جیمز کامرون

جیمز فرانسیس کامرون در 16 آگوست 1954 در کاپوسکاسینگ، انتاریو، کانادا به دنیا آمد. او در سال 1971 به ایالات متحده نقل مکان کرد.

برندن فریزر

برندن جیمز فریزر در ایندیاناپولیس، ایندیانا، از پدر و مادری کانادایی، کارول مری (جنرئوکس)، مشاور فروش، و پیتر فریزر، روزنامه‌نگار و مدیر سفر به دنیا آمد.

ریچل مک آدامز

ریچل آن مک آدامز در 17 نوامبر 1978 در لندن، انتاریو، کانادا، در خانواده ساندرا کی (گیل)، پرستار و لنس فردریک مک آدامز، راننده کامیون و اسباب کشی متولد شد.

تام هیدلستون

توماس ویلیام هیدلستون در وست مینستر لندن از دیانا پاتریشیا (Servaes) انگلیسی الاصل و جیمز نورمن هیدلستون متولد اسکاتلند متولد شد.

دیزی ریدلی

دیزی جا

نوشتن یک نظر

https://kallaxcargo.com/