بهترین نوع گربه برای نگه داشتن در خانه

بهترین نوع گربه برای نگه داشتن در خانه

در دنیای امروز بسیاری از افراد به دلیل مشغله های زیادی که دارند می خواهند زمان استراحت خود را به همراه یک موجود بی سر و صدا که هیچ توقعی از آن ها ندارد، سپری کنند و استرس ها و مشکلات روزانه را با رسیدگی به یک حیوان خانگی، از خود دور کنند. به همین علت نگه داری از حیوانات خانگی روز به روز در حال افزایش است. گربه ها یکی از همین حیوانات خانگی هستند که امروزه نگه داری از آن ها در منزل بسیار رایج شده است. اما انتخاب بهترین گربه های آپارتمانی شاید کاری سخت و دشوار باشد. در این مقاله ما به شما در انتخاب گربه خانگی خود کمک می کنیم. با ما باشید.

بهترین نوع گربه برای نگه داشتن در خانه

گربه ها از جمله موجودات کوچک و ملوسی هستند که به راحتی می توان آن ها را برای زندگی در یک خانه ی آپارتمانی تربیت کرد. برخی از آن ها چون در فضای آپارتمانی به دنیا می آیند، طبیعتاً با این فضا آشنایی داشته و کار شما را راحت تر می کنند. اما برای این که بتوانید از بین بهترین گربه های آپارتمانی یکی را انتخاب کنید بهتر است چند مورد را بشناسید و سپس نسبت به انتخاب گربه مورد نظر خود اقدام نمایید. در ادامه چند مورد را به شما پیشنهاد خواهیم کرد که عبارتند از:

بهترین نوع گربه برای نگه داشتن در خانه 1

◘Mixed-breed cats

نژاد این گربه ها از ترکیب ژنتیکی مختلفی از نژادها و نسل های مختلف گربه ها می باشد. به عبارت دیگر، آن ها نماینده ای از تنوع ژنتیکی گسترده در جامعه گربه ها هستند. به علت این تنوع ژنتیکی، گربه های mixed-breed می توانند ویژگی های مختلفی داشته باشند. اما معمولاً آن ها به عنوان گربه های هوشمند، دوست داشتنی، فعال و با انرژی بالا شناخته می شوند. همچنین آن ها ممکن استسلامتبهتری نسبت به برخی از نژادهای دیگر گربه داشتهباشند، چرا که تنوع ژنتیکی می تواند به آن ها کمک کند تا از برخی بیماری های ژنتیکی جلوگیری کنند. شما می توانید با انتخاب یک گربه با نژاد mixed-breed که سن بیشتری دارد، گربه ای را پیدا کنند که از قبل به یک سبک زندگی آرام در آپارتمان عادت کرده و شما نیز از آن آرامش خواهید گرفت.

بهترین نوع گربه برای نگه داشتن در خانه 2

◘Ragdoll

این گربه ها یکی از محبوب ترین نژادهای گربه های آپارتمانی هستند، چرا که برای زندگی در داخل خانه بسیار سازگار و مناسب می باشند. این گربه ها دارای خزی براق و موی بلند که دائماً باید آن را مرتب و اصلاح کنید، می باشند. کاملاً سفید بوده و با افزایش سن، لکه های تیره در اطراف صورت و دم آن ها ظاهر می گردد. چشمان درشت آن ها رنگی آبی و زیبا دارد که باعث می شود شما را به سمت خود جذب کند.
گربه های رگ دالاز بازی کردن لذت بسیار می برند و به راحتی مشغول می شوند. به همین دلیل یکی از بهترین گربه های آپارتمانی محسوب می گردند. بسیار آرام هستند و در آغوش شما نرم و سست می باشند. رگ دال هاگربه هایی اجتماعی می باشند و دوست دارند در اطراف اعضای خانواده از جمله کودکان و سایر حیوانات خانگی زندگی کنند. اگر آن ها را به مدت طولانی تنها بگذارید، پس از ورود خواهید دید که در جلوی درب ورودی منتظر شما نشسته اند. وزن این گربه ها بسته به جنسشان می توان بین 5/3 تا 9 کیلوگرم متغیر باشد. عمر این گربه ها عموماً 15 سال می باشد که برای یک حیوان خانگی عمری طولانیست.

بهترین نوع گربه برای نگه داشتن در خانه 3

◘British shorthair

برخی برای انتخاب گربه خانگی به دنبال یک گربه ای می گردند که خیلی آرام باشد و کنجکاوی زیادی نداشته باشد. نژاد British shorthair یا بریتیش مو کوتاه از این نژادها می باشند. یعنی کنجکاو نبوده و تمایل چندانی به کاوش در آپارتمان شما ندارند. خز آن ها خاکستری بوده و جنس آن ضخیم ولی شاداب است. نیازی به آرایش مو و خز ندارند، در زمستان متراکم تر می شود و در تابستان می ریزند. فقط در این مرحله باید به آن ها کمک کنید که خز کمتری را از دست بدهند.
این گربه ها بسیار وفادار و صمیمی بوده و با دنبال کردن شما در خانه، به طور همزمان از آن فضا لذت می برند. البته این نژاد در دوران کودکی نیاز به تحرک و تعامل نسبتاً زیادی با صاحب خود دارند. اما رفته رفته و با افزایش سن، بسیار آرام شده و بیشتر در حال استراحت می باشند. وزن آن ها بسته به جنسیت می تواند بین 2/3 تا 7.7 کیلوگرم متغیر باشد. عمر این گربه ها عموماً بین 14 تا 20 سال است و زمان بسیار زیاد و طولانی می توانید در کنار گربه ی مورد علاقه ی خود زندگی کنید.

بهترین نوع گربه برای نگه داشتن در خانه 4

Burmese

یکی از بهترین گربه های آپارتمانی، گربه های برمه ای می باشند. این گربه ها علاقه ی زیادی به زندگی در کنار صاحب خود در داخل آپارتمان دارند و همین امر سبب شده تا آن ها را به یک نژاد عالی برای نگه داری در آپارتمان تبدیل کند. این گربه ها خز کوتاه و براقی دارند و نیاز چندانی به مرتب کردن نخواهند داشت. رنگ خز آن ها بین بژ و قهوه ای متغیر است. این گربه ها از ماهیچه های قوی برخوردار می باشند اما وزن 3 تا 5 کیلوگرمی آن ها سبب شده تا به یک موجود ظریف تبدیل شوند.
این گربه ها بسیار اجتماعی و دوست داشتنی می باشند و به راحتی با کودکان، سایر حیوانات خانگی و حتی مهمانان شما نیز ارتباط برقرار می کنند. دقت داشته باشید که این نژاد گربه اصلاً تمایلی به تنهایی آن هم به طور طولانی ندارد. بنابراین اگر شغل شما به گونه ایست که باید زمان طولانی در خارج از منزل سپری کنید، این گربه ها مناسب شما نمی باشند. جالب است بدانید که این نژاد گربه با جنسیت نر، آرام تر و جنس ماده ی آن فعال تر می باشند. عموماً عمر این گربه ها بین 16 تا 18 سال بوده که برای خود عمر بسیار طولانی محسوب می گردد.

بهترین نوع گربه برای نگه داشتن در خانه 5

◘Siamese

از جمله محبوب ترین گربه های آپارتمانی با چشمانی آبی روشن و خیره کننده که بسیار هم رفتاری دوستانه دارند می باشند. خز آن ها کوتاه و نرم است و به راحتی قابل اصلاح می باشد. رنگ آن ها نیز سفید و کرم است ولی لکه های تیره ای در اطراف صورت، پنجه ها و دم خود دارند. این گربه ها بسیار اجتماعی هستند و از این که در کنار شما بنشینند و به صدای صحبت شما گوش کنند لذت بسیاری می برند.
برای انتخاب گربه خانگی باهوش می توانید به سراغ این نژاد بروید. این گربه ها نیاز به تحرک ذهنی زیادی با کمک اسباب بازی ها و تعامل و سرگرمی با صاحبان خود دارند. البته این بدان معنا نخواهد بود اگر آن ها را برای ساعتی به حال خود رها کنید دچار مشکل می شوند. اما بهتر است مدت طولانی در منزل تنها نمانند. وزن این گربه ها بین 5/2 تا 6 کیلوگرم متغیر است. عمر این گربه ها عموماً بین 15 تا 20 سال می باشد.

در ادامه به ذکر چند مورد از نژاد گربه برای سلایق و سنین مختلف خواهیم پرداخت از جمله:

• گربه های مناسب برای کودکان

Bengal, Maine coon, Russian blue

• گربه های مناسب برای افراد کم حوصله

Birman, British shorthair

• گربه های آرام برای نگه داشتن در خانه

Burmese, Mixed-breed cats

نکات مهم در انتخاب بهترین گربه خانگی

برای این که بتوانید از بین بهترین گربه های آپارتمانی یکی را که مناسب سلیقه و سبک زندگی شما باشد را انتخاب کنید باید به یک سری نکات توجه کنید. طبیعتاً با در نظر گرفتن این نکات می توانید به راحتی پیش از انتخاب گربه خانگی خود، نسبت به آنچه که انتظار شما را می کشد احاطه بیشتری داشته باشید. از جمله این نکات عبارتند از:

  • نژاد: هر نژاد گربه دارای ویژگی ها و شخصیت های مختلفی می باشد. بنابراین باید به دقت نژادی را انتخاب کنید که با سلیقه و نیازهای شما سازگاری داشته باشد.
  • سن: انتخاب گربه با سن کم یا جوان یا بالغ می تواند تأثیر زیادی بر رفتار و نیازهای آن داشته باشد. گربه های جوان معمولاً انرژی بیشتری دارند و طبیعتاً به فعالیت بیشتری نیز احتیاج خواهند داشت.
  • جنسیت: گربه های ماده و نر دارای شخصیت ها و رفتارهای مختلفی می باشند. برخی از افراد ترجیح می دهند گربه های نر را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنند در حالی که برخی دیگر به گربه های ماده علاقه ی بیشتری دارند.
  • سلامت: قبل از انتخاب گربه خانگی بهتر است نسبت به سلامت و تاریخچه ی پزشکی آن مطلع شوید. مطمئن شوید که گربه ای را که می خواهید انتخاب کنید قبلاً واکسینه شده است و در صورت داشتن بیماری یا مشکل سلامتی نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشید.
  • نگهداری و مراقبت: قبل از انتخاب گربه، باید به نیازهای مراقبتی و نگهداری آن توجه کنید. برخی از نژاد ها نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند در حالی که برخی دیگر نسبت به این موارد حساسیت کمتری دارند.
  • تعامل با سایر حیوانات خانگی: اگر در خانه حیوانات خانگی دیگری دارید، باید مطمئن شوید که گربه ی جدید شما با آن ها سازگار است یا خیر و مشکلات رفتاری با سایر حیوانات به وجود نمی آورد.
  • بودجه: به طور کلی قبل از هر کاری شما باید بودجه ی خود را برای آن کار در نظر داشته باشید. برای انتخاب گربه خانگی نیز باید توجه داشته باشید که قبل از انتخاب گربه خانگی، باید هزینه های مربوط به نگهداری، غذا، پزشکی و سایر نیازهای آن به منابع مالی احتیاج دارند. پس مطمئن شوید که بودجه و درآمد کافی برای این کار دارید و سپس نسبت به انتخاب گربه خانگی اقدام نمایید.

جمع بندی

بهترین گربه های آپارتمانی، گربه هایی هستند که قابلیت سازگاری با محیط خود را داشته باشند. اهل خشونت نباشند و تربیت پذیر باشند. برای انتخاب گربه خانگی حتماً توجه داشته باشید که گربه ای را انتخاب کنید که با سلیقه و محیط زندگی شما کنار بیاید.

نوشتن یک نظر

https://kallaxcargo.com/