سنگ مرمریت چیست و چه کاربردی دارد؟

سنگ مرمریت چیست و چه کاربردی دارد؟

سنگ مرمریت چیست؟

سنگ مرمریت چه کاریرد هایی دارد؟

سنگ مرمریت چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین سنگ مرمریت چست؟

انواع سنگ مرمریت چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید سنگ مرمریت چیست؟، انواع مختلف آن کدام است، چه نوع مزایا، معایب و کاربردهایی دارد و قیمت سنگ مرمریت چه تفاوتی با انواع سنگ‌های دیگر دارد، در ادامه مقاله با سایت کارگو همراه شوید.

نحوه تشکیل سنگ مرمریت

در پاسخ به این سوال که سنگ مرمریت چیست؟ باید گفت مرمریت یکی از انواع سنگ‌های آهکی و دگرگونی است که در اثر فشار و دمای بسیار بالا طی سال‌های متمادی در لایه‌های زیرین زمین تشکیل می‌شود. به عنوان اصلی‌ترین کانی تشکیل‌دهنده مرمریت، می‌توان به کلسیت اشاره کرد که در اثر فشار و دمای زیاد متبلور شده و خود را به شکل کریستال‌های درشت بسیار زیبا و جذاب بر روی سنگ نمایان می‌سازد.

به علاوه وجود کانی‌های دیگری از جمله سلیس، میکا، دولومیت، کلسیت، سرپانتین، اکسید آهن، گرافیت و سایر مواد آهکی در کنار یکدیگر نیز باعث ایجاد تنوع رنگی نسبتا بالا و فوق‌ا‌لعاده زیبا در این سنگ شده و آن را به دو نوع سنگ مرمریت ساده و رگه‌دار تقسیم می‌کند. در برخی از موارد به ویژه در انواع سنگ سفید، قیمت مرمریت در انواع ساده و یک‌دست آن بالاتر است. اما رگه‌های موجود بر روی این سنگ نه‌ تنها از میزان زیبایی و جذابیت این آن نمی‌کاهد، بلکه در بسیاری از موارد جلوه فوق‌العاده‌ای به سنگ بخشیده و باعث افزایش قیمت آن در انواع مرمریت نیز می‌شود.

مزایا و معایب سنگ مرمریت چیست؟

مزایا

  • زیبایی منحصربه‌فرد: در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین ویژگی سنگ مرمریت چیست؟، باید به زیبایی فوق‌العاده و تنوع رنگی بسیار بالای آن اشاره کرد.
  • ساب‌پذیری بالا: مرمریت از جمله سنگ‌هایی است که به دلیل صیقل‌پذیری بالای آن، در مدت‌زمان اندکی می‌تواند به درجه بالایی از شفافیت برسد.
  • ابزارخوری و برش‌خوری بسیار خوب: سنگ مرمریت قابلیت ابزارخوری و برش‌خوری بسیار خوبی دارد و به راحتی در ساخت مصنوعات سنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مقاومت بالا در برابر حرارت: مرمریت مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و آتش از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل استفاده از آن برای ساخت کانتر، کابینت آشپزخانه و دیواره پشت شومینه کاملا مناسب است.

معایب

  • حساسیت بالا نسبت به مواد اسیدی: سنگ ‌مرمریت در مقابل مواد اسیدی حساسیت بالایی داشته و به سرعت تضعیف می‌شود.
  • قیمت نسبتا بالا: قیمت سنگ مرمریت در مقایسه با سایر سنگ‌های ساختمانی از جمله سنگ تراورتن، گرانیت و سنگ چینی بسیار بالا است.
  • تغییر رنگ در مقابل نور خورشید: سنگ مرمریت به ویژه رنگ‌های تیره آن به هیچ عنوان مقاومت بالایی در برابر نور خورشید از خود نشان نمی‌دهد.

کاربردهای سنگ مرمریت چیست؟

  1. سنگ‌فرش فضاهای داخلی: مرمریت گزینه‌ای ایده‌آل برای کف‌پوش فضاهای داخلی مانند سالن پذیرایی، لابی هتل‌ها، سالن‌های همایش و…. خواهد بود. زیبایی بی‌نظیر این سنگ به ویژه در رنگ‌های روشن، باعث شده تا استفاده از آن محبوبیت بسیار زیادی در میان معماران و طراحان داخلی پیدا کند.
  2. تزئین دیوارهای داخلی و خارجی: کاربرد مرمریت در پوشش دیوارهای داخلی طرفداران زیادی دارد. اگرچه در برخی از موارد از این سنگ برای پوش دیوارهای خارجی نیز استفاده می‌شود، اما کاربرد آن در این مورد چندان گسترده نیست.
  3. سنگ پله و دیواره آن: مرمریت می‌تواند گزینه مناسبی برای ساخت پله‌های داخلی ساختمان و دیواره آن باشد.
  4. کابینت و کانتر آشپزخانه: در پاسخ به این سوال که دیگر کاربردهای سنگ مرمریت چیست؟، می‌توان به استفاده از آن به عنوان سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه اشاره کرد.مقاومت بالای مرمریت در برابر آتش، آن را برای استفاده در این خصوص کاملا مناسب می‌کند.
  5. فضای داخل آسانسور: زیبایی منحصربه‌فرد سنگ‌ مرمریت باعث می‌شود تا کاربرد آن در آسانسور به ویژه در ساختمان‌های لوکس مورد توجه قرار گیرد.

انواع سنگ مرمریت

علاوه بر آنکه سنگ‌های مرمریت در برخی از انواع آن کاملا صاف و یک‌دست و در بعضی انواع دیگر دارای رگه‌های متنوعی هستند. همچنین انواع مختلفی از این سنگ، کیفیت و در نهایت درخشندگی بسیار بیشتری در مقایسه با نمونه‌های دیگر دارد .از میان تمام طرح و رنگ‌های سنگ‌ مرمریت، گونه‌ای که محبوبیت بسیار بیشتری دارد، رنگ ‌سفید و یک‌دست آن و بدون هر رگه‌ای است. این سنگ قیمت بالاتری نیز در مقایسه با انواع دیگر دارد.

در واقع ابتدا قیمت سنگ مرمریت سفید و پس از آن قیمت سنگ مرمریت کرم نسبتا بیشتر از نمونه‌های مشابه است.

قیمت سنگ‌ مرمریت در سنگیران

  1. طرح و رنگ‌ سنگ: بهترین رنگ های سنگ مرمریت چیست؟ در میان رنگ‌های سنگ مرمریت، رنگ ‌سفید و طرح یک‌دست و بدون رگه آن طرفداران بسیار بیشتر و همچنین قیمت بالاتری دارد.
  2. سورت سنگ: بهترین سورت سنگ مرمریت چیست؟ سنگ مرمریت هم‌ مانند سایر سنگ‌های ساختمانی دیگر، در سورت‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود که سورت سوپر دارای بیشترین قیمت و سورت درجه دو و سه کمترین میزان قیمت را دارند.
  3. خرید نقدی یا اقساطی: سنگیران( صنایع سنگ اصفهان) امکان خرید نقدی و اقساطی، هر دو را برای مخاطبان خود با بهترین شرایط فراهم نموده است. در صورت خرید نقدی تخفیف‌های متنوعی برای خریداران در نظر گرفته شده است. اما امکان خرید اقساطی با شرایط ویژه مجموعه سنگیران نیز، در شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند گزینه کاملا ایده‌الی برای مخاطبان باشد.
  4. ضمانت‌های در نظر گرفته شده: سنگیران در سال‌های اخیر ضمانت‌های متعدد و در عین حال ویژه‌ای را برای محصولات خود در نظر گرفته است. در واقع شما با خرید از این مجموعه، می‌توانید با اطمینان خاطر بسیار بیشتری محصولات خریداری شده را مورد استفاده قرار دهید.

جمع‌بندی

در راستای این امر ابتدا به چگونگی تشکیل این سنگ در طی میلیون‌ها سال و تحت‌تأثیر فشار و دمای فروان پرداختیم. پس از آن مزایای متعدد آن مانند زیبایی و تنوع رنگی، صیقل‌پذیری بالا، مقاومت در برابر آتش و حرارت و معایبی مانند قیمت بالا، حساسیت در مقابل مواد اسیدی و نور خورشید را بیان نمودیم. کاربردهای گسترده سنگ مرمریت مانند سنگ‌فرش و دیوارپوش فضاهای داخلی، سنگ پله، کابینت و کانتر آشپزخانه، ساخت مجسمه و انواع مصنوعات سنگی را معرفی کرده و در نهایت نیز قیمت این سنگ در مجموعه سنگیران و عوامل موثر بر آن را توضیح دادیم.

نوشتن یک نظر

https://kallaxcargo.com/