چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟

اگر یک فیلم ترسناک دیده‌اید و اکنون دچار نگرانی و اضطراب شده‌اید، نگران نباشید! با انجام کارهایی مانند تماشای یک برنامه خنده‌دار یا گوش دادن به موسیقی شاد پس از فیلم، می‌توانید از ترس خود جلوگیری کنید. با کمی اطمینان و اعتماد، می‌توانید به راحتی خود را از ترس دور کنید و احساس آرامش کنید. در ادامه با کارگو همراه باشید تا به شما راهنمای کامل اینکه چطوربعد از دیدن فیلم ترسناک نترسید را آموزش دهد.

کاهش اضطراب در حین تماشای فیلم

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 1

1. فیلم را صبح تماشا کنید تا کمتر ترسناک به نظر برسد. به جای تماشای فیلم پس از غروب خورشید، آن را در ابتدای روز روشن کنید. تا زمانی که وقت خواب فرا برسد، با فعالیت‌های روزانه خود سرگرم خواهید شد و در نتیجه از فیلم کمتر خواهید ترسید. احتمال ترسیدن از یک فیلم ترسناک بیشتر است اگر آن را در تاریکی شب تماشا کنید.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 2

2. از تماشای فیلم‌های ترسناک به تنهایی خودداری کنید. اغلب فیلم‌های ترسناک زمانی که تنها هستید و حواس‌پرتی کمتری دارید، بدتر به نظر می‌رسند. برای جلوگیری از این موضوع، همیشه فیلم‌های ترسناک را با حداقل یک نفر دیگر تماشا کنید. هر چه تعداد بیشتر باشد، بهتر است. به این ترتیب، احتمال ترسیدن شما پس از پایان فیلم کمتر خواهد بود.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 3

3. در طول فیلم با خودتان یا دیگران صحبت کنید تا ذهنتان آرام شود. اگر فیلم را با دوستان یا اعضای خانواده تماشا می‌کنید، دربارهٔ داستان، مکان و شخصیت‌ها با آن‌ها بحث کنید. اگر فیلم را به تنهایی تماشا می‌کنید، نظراتی مانند چه مسخره بگویید. به این ترتیب، به خود (و دیگران) اطمینان خاطر می‌دهید و هر گونه تنشی که از داستان ایجاد می‌شود را کاهش می‌دهید. اظهار نظر دربارهٔ فیلم می‌تواند به کاهش استرس کمک کند و احساس آرامش بیشتری به شما بدهد.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 4

4. در قسمت‌های ترسناک فیلم بخندید تا نترسید. وقتی موسیقی شدت می‌گیرد و می‌دانید که چیزی ترسناک در راه است، بخندید یا چیزی خنده‌دار بگویید. حتی اگر فکر نمی‌کنید که آن قسمت از فیلم خنده‌دار است، بخندید. خندیدن تنش را کاهش می‌دهد و لحظاتدیگر ترسناک به نظر نمی‌رسند.این کار باعث می‌شود که جو کلی فیلم سبک‌تر شود، بنابراین اگر فیلم را با افراد دیگر تماشا می‌کنید، آن‌ها نیز احتمالاً آرام‌تر خواهند شد.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 5

5. ویژگی‌های ویژه فیلم را ببینید تا خود را درباره آن آگاه کنید. اگر ببینید که فیلم چگونه ساخته شده، معمولاً کمتر واقعی و ترسناک به نظر می‌رسد. بیشتر فیلم های ترسناک پشت‌صحنه دارند و می‌توانید مطالب ویژه کارگردان را به صورت آنلاین جستجو کنید.همچنین می‌توانید نقدهای فیلم را بخوانید تا بهتر بتوانید فیلم را درک کنید.

آرامش پس از فیلم

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 6

1. به خودتان یادآوری کنید که فیلم واقعی نیست و شما در امان هستید. به خودتان بگویید: این فیلم واقعی نیست و من در امان هستم تا زمانی که باور کنید. این ممکن است نیاز به تکرار و اعتماد به نفس داشته باشد، اما مفید است که به خودتان اطمینان دهید که فیلم یک اثر تخیلی است. می‌توانید به بخش‌هایی از فیلم که به‌ویژه خنده‌دار یا غیرواقعی هستند فکر کنید تا خودتان را قانع کنید. اگر قفل کردن درها باعث آرامش خاطر شما می‌شود، این کار را انجام دهید.

  • حتی فیلم‌های ترسناکی که به عنوان براساس یک داستان واقعی تبلیغ می‌شوند، اغراق شده و تقویت شده‌اند تا قانع‌کننده‌تر باشند.
  • یا ممکن است شخصیت‌های فیلم در دنیای واقعی غیرواقعی باشند، مانند یک هیولای باتلاقی یا زامبی. این جزئیات می‌تواند به شما کمک کند که فیلم را تخیلی بدانید.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 7

2. بعد از دیدن فیلم ترسناک برای 5-10 دقیقه تمرینات ورزشی کوتاه انجام دهید تا از انرژی اضافی خلاص شوید. بعد از تماشای یک فیلم ترسناک، شما در حالت جنگ یا گریز قرار می‌گیرید. ورزش می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. کارهایی مانند رقصیدن، دویدن در جای خود، انجام حرکات پرشی یا جنگ بالش را انجام دهید.

  • بعد از اینکه کمی از انرژی خود را تخلیه کردید، احتمالاً احساس می‌کنید که تنش و ترس کمتری دارید.
  • از ورزش بیش از حد قبل از خواب اجتناب کنید. ممکن است خوابیدن برایتان حتی دشوارتر شود اگر بیش از حد تحریک شده باشید.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 8

3. برای از بین بردن ترس و اضطراب پس از تماشای یک فیلم ترسناک، بهتر است خود را با تماشای یک برنامه تلویزیونی، فیلم، یا کتابی سرگرم کنید که موضوع آن سبک و بازتابی مثبت می باشد. با این کار، به خوبی به جنبه‌های مثبت تمرکز می‌کنید و احساس نگرانی و اضطراب نمی‌کنید.

  • می‌توانید یک کتاب بخوانید، در یک مجله بگردید یا نقاشی کشیدن و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید.
  • به رویدادهای مثبت آینده تمرکز کنید تا خود را سرگرم و پرتلاش نگه دارید، مانند یک شب قرار باحال یا یک کنسرت هیجان‌انگیز که منتظر آن هستید.

این روش‌ها به شما کمک می‌کنند که به طور موثر از اضطراب پس از تماشای فیلم ترسناک خلاص شده و به وضعیتی آرام و آرامش‌بخش منتقل شوید.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 9

4. با دوستان یا خانواده وقت بگذرانید تا احساس تنهایی نکنید. اگر فیلم را با دیگران تماشا کرده‌اید، وقت خود را با آن‌ها ادامه دهید. اگر فیلم را به تنهایی دیده‌اید و بعد از آن نگران هستید، با یک دوست یا اعضای خانواده تماس بگیرید. آن‌ها را دعوت کنید تا به سراغ شما بیایند و وقت خوبی داشته باشید. اگر تنها باشید، ممکن است احساس ترس و نگرانی بیشتری داشته باشید. حضور دیگران احساس اطمینان بیشتری به شما می‌دهد.

  • می‌توانید غذا بپزید، درباره روزتان صحبت کنید یا بازی کنید.

به خواب رفتن

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 10

1. اگر نور لامپ روشن کردن احساس امنیت برای شما ایجاد می‌کند، می‌توانید یک لامپ مخصوص خواب را به پریز نزدیکی وصل کرده و قبل از خواب آن را روشن کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در تاریکی دید خوبی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که هیچ ارواح یا شیطانی به سمت شما نمی‌آیند. بهتر است این کار را فقط پس از تماشای فیلم انجام دهید تا به نور چراغ خواب وابسته نشوید و هر شب از آن استفاده نکنید.

  • مثلاً می‌توانید از یک چراغ خواب تزئینی ستاره شکل استفاده کنید.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 11

2. اگر دچار مشکل در خوابیدن پس از تماشای یک فیلم ترسناک شده‌اید، می‌توانید موسیقی آرامش‌بخش را پخش کنید. موسیقی ملایم می‌تواند شما را به خواب بیاندازد، حتی اگر پس از تماشای فیلم ترسناک نگران هستید. قبل از خواب، می‌توانید صداهای طبیعتی مانند موج‌ دریا در ساحل یا آواز پرندگان در جنگل را پخش کنید. سپس، به آرامی به خواب بروید.

  • همچنین می‌توانید موسیقی آرامش‌بخش بدون کلامی مانند نوازنده برامس را گوش دهید.
  • این موسیقی را می‌توانید از هدفون یا سیستم صوتی پخش کنید.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 12

3. با خود بگویید این فقط یک فیلم است.اگر موفق به خوابیدن شدید ولی از ترس بیدار شدید، به خود یادآوری کنید که تنها یک کابوس بود و واقعیت ندارد. بعد از آن باخودتکرار کنیدکه احساسات ترسناکفقط به خاطر فیلم بوده است. این کار را تا زمانی که به این باور برسید و دوباره به خواب بیفتید انجام دهید.

  • همراه این کار نفس‌های عمیق بکشید تا به خودکمک کنید که آرامش پیدا کنید و دوباره به خواب بروید.

چگونه بعد از تماشای فیلم ترسناک نترسیم؟ 13

4. از یک دوست یا خویشاوند بخواهید کنار شما بخوابد. اگر نمی‌توانید به هیچ وجه به خواب فرو بروید، ممکن است خوشحال شوید که با کسی دیگر خواب می‌بینید. از یک دوست، اقوام یا هم‌خونه بپرسید که اگر می‌توانند در اتاق شما یا شما در اتاق آن‌ها بخوابید. اینطوری، می‌توانید با اطمینان بیشتری خوابید و بدانید که تنها نیستید و در امان هستید.
در اینجا به این پرداختیم که چگونه بعد از دیدن فیلم ترسناک نترسیم وتعدادی فعالیت کاربردی برای مقابله با ترس بعد از دیدن فیلم ترسناک لیست شده است. اگر احساس ترس دارید می توانید هر یک از این موارد را تست کنید و با اطمینان و آرامش به ترس خود غلبه کنید.

نوشتن یک نظر

https://kallaxcargo.com/