25 کاری که در روز پدر برای پدر باید انجام داد

25 کاری که در روز پدر برای پدر باید انجام داد

هدیه روز پدر همیشه جزو هدایایی بوده که انتخاب آن کاری تقریباً دشوار به حساب می آمد. چرا که انواع هدایایی که می توان برای یک پدر تدارک دید، بسیار محدود می باشد. اما چرا باید هدیه روز پدر فقط جنبه ی مادی داشته باشد؟ شاید بتوان با هدایای معنوی نیز پدر خود را خوشحال کرد. درست است که تبریک گفتن آن ها را شاد می کند، اما برنامه ریزی و فکر کردن به این که چه کاری پدرتان را بیشتر خوشحال می کند چه بسا ارزنده تر نیز باشد. ما در این مقاله 25 کاری که شما می توانید در روز پدر به عنوان هدیه روز پدر به پدر خود بدهید را به عنوان پیشنهاد آورده ایم. با ما باشید.

25 ایده ی خلاقانه برای روز پدر

واژه ی پدر برای ما همیشه یادآور قدرت، استقامت، حمایت و پشتیبانی و مهربانی می باشد. چقدر زیباست که بخواهید در روز پدر به عنوان تبریک روز پدر به او هدیه ای غیرمعمول و جدید به عنوان هدیه روز پدر بدهید. با این کار به او نشان خواهید داد که چقدر برای شما مهم و ارزشمند است و برای خوشحال کردنش چقدر وقت صرف کرده اید. ازجمله کارهایی که می توان در روز پدر با پدر خود انجام دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- با پدر خود به پیک نیک بروید

یکی از فعالیت های روز پدر که می توانید به همراه پدر و حتی سایر اعضای خانواده انجام دهید، رفتن به پیک نیک است. برای این که بیشتر به پدرتان خوش بگذرد، غذای مورد علاقه اش را تهیه کنید و در انجام امورات مربوط به پیک نیک مانند جمع آوری هیزم جهت آتش با هم همکاری کنید. نیازی نیست که این پیک نیک خیلی راه دور و در اعماق جنگل باشد. شما حتی می توانید در حیاط خانه ی خود یک زیرانداز انداخته و اوقات خوشی را با پدر خود بگذرانید.

2- با پدر خود یک شب کمپ بزنید

کمپ زدن یکی از فعالیت ها و تفریحاتیست که تقریباً تمامی آقایان به آن علاقمند هستند. شما می توانید برای هدیه روز پدر با پدر و حتی سایر اعضای خانواده به یک کمپینگ یک شبه بروید. در این کمپ برای تفریح و وقت گذراندن بیشتر با پدر خود، در انجام اموراتی مانند برپا کردن چادر، روشن کردن آتش، پیدا کردن مکانی برای سرویس بهداشتی و امثالهم با پدر خود همراهی کنید تا از هم صحبتی با هم لذت ببرید.

3- یک پازل را باهم انجام دهید

یکی از فعالیت های روز پدر که می توانید با همراهی پدر خود انجام دهید، ساخت یک پازل است. اصولاً آقایان به ویژه پدرها از کارهای فکری علاقمند هستند. چرا که با این کار توانایی خود را به چالش کشیده و می توانند با پیروزی در آن، بار دیگر توانمندی خود را به اعضای خانواده ثابت نمایند. فقط به یاد داشته باشید که از پازل هایی با تعداد خیلی زیاد استفاده نکنید که بتوانید در طول یک روز آن را تمام کنید تا حوصله سر بر نباشد.

4- کار انجام نشده یا نیمه تمام پدر را انجام دهید

برخی پدرها به دلیل داشتن مشغله ی زیاد گاهاً از انجام امورات کوچکی باز می مانند و کاری را که شاید تنها دو تا سه ساعت وقت آن ها را بگیرد بعضاً یک ماه به عقب می افتد. مثلاً کارهایی نظیر تعمیرات ریز و درشت در خانه، یا باغبانی باغچه و کارهای این چنینی که پدر خانواده مدت هاست قصد انجام آن را دارد ولی زمان لازم را هنوز پیدا نکرده است. شما با به پایان رساندن کارهای نیمه تمام پدر خود می توانید عشقی که به او دارید را نشان دهید و به عنوان تبریک روز پدر به او اعلام نمایید.

5- هدیه ی دست ساز به او بدهید

پدرها دائماً در حال تلاش برای ایجاد شرایط و موقعیت های بهتر برای اعضای خانواده ی خود می باشند. شما برای هدیه روز پدر می توانید یک هدیه ی دست ساز مانند یک کارت پستال که تمام اجزای آن را خودتان درست کرده اید را به او هدیه دهید تا به پدر خود نشان دهید که چقدر برای شما ارزشمند است و قدر زحمات او را می دانید.

6- اسلاید عکس های قدیمی هدیه دهید

عکس ها همیشه یادآور خاطرات بوده اند. بسیاری از پدرها به علت داشتن مشغله ی زیاد وقتی برای دیدن آلبوم های عکس و یادآوری خاطرات گذشته ی خود ندارند. هنگام صحبت با آن ها اگر از گذشته حرفی بزنید خواهید دید که با چه ذوقی از کودکی و جوانی و خاطرات خود صحبت خواهند کرد. شما می توانید با کمک آلبوم عکس های کودکی و جوانی پدرتان، یک اسلاید عکس درست کنید و در روز پدر به عنوان سورپرایز روز پدر به او هدیه دهید. اگر در هنگام تماشای این تصاویر به صورت پدر خود دقت کنید، ذوق و اشتیاق را در چشمان او خواهید دید.

7- یک بازی شبانه خانوادگی راه بیاندازید

از جمله فعالیت های روز پدر می تواند یک بازی شبانه پیش از صرف شام باشد. اجازه دهید پدرتان بازی را انتخاب کند. در چنین مواقعی پدرها مانند پسران بازیگوش و شیطانی می شوند که می خواهند بازی مورد علاقه شان را انجام دهند و در نهایت نیز برنده باشند. این بازی اوقاتی خوش و مفرح را برای پدر و اعضای خانواده به همراه خواهد داشت. به یاد داشته باشید که این جا میدان مسابقه نیست. اجازه دهید پدرتان برنده شود تا احساس رضایت و خرسندی در روزی که مخصوص اوست، داشته باشد.

25 کاری که در روز پدر برای پدر باید انجام داد 1

8- با پدر خود غذا بپزید

درست است که بسیاری از آقایان ممکن است نه علاقه و نه تخصصی در آشپزی داشته باشند. ولی می توانید با دعوت از پدر خود برای پختن کباب بر روی تراس یا حیاط از تخصص او در این زمینه کمک بگیرید و به پدر خود نشان دهید که هنوز به او احتیاج دارید. با این کار پدرتان همچنان احساس قدرتمندی و توانمندی را در وجود خود خواهد کرد و شما بهترین هدیه روز پدر را به او داده اید.

9- با بازی ویدیویی پدرتان را سرحال کنید

بازی های ویدیویی با خود چالش به همراه دارند. پدرها نیز که کوهی از تجربه می باشند، به این گونه چالش ها علاقمند هستند. یکی از فعالیت های روز پدر می تواند انجام بازی ویدیویی در منزل باشد. در ابتدا بازی را به او آموزش دهید و سپس با هم به رقابت بپردازید. سعی کنید هیجان بازی را بیشتر کرده و پدر خود را سر ذوق آورید. مطمئن باشید با این کار پدرتان احساس جوانی و سرزندگی می کند.

10- با پدر خود به تماشای مسابقه ورزشی بروید

اغلب پدرها به ورزش و مسابقات ورزشی علاقمند می باشند. شما می توانید به عنوان سورپرایز روز پدر او را به یک مسابقه ی ورزشی که مورد علاقه ی پدرتان می باشد دعوت نمایید. اگر هم امکان دیدن مسابقه را از نزدیک ندارید، می توانید در منزل و از تلویزیون مسابقات ورزشی مورد علاقه ی او را باهم تماشا کرده و از تنقلات روی میز لذت ببرید.

11- در ورزش مورد علاقه اش او را به چالش بکشید

یکی از فعالیت های روز پدر که می توانید با او اوقات خوشی را سپری کنید، انجام ورزش مورد علاقه اش می باشد. از او دعوت کنید تا با شما در یک ورزش دو یا چند نفره که می تواند شامل سایر اعضای خانواده یا دوستان نزدیک او باشند، شرکت نماید و خود را به چالش بکشد. نکته ای که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم اینست که پدر شما در روز مخصوص به خود، باید برنده باشد.

12- برای او صبحانه ی مورد علاقه اش را آماده کنید

تمامی پدرها در طول سال سخت مشغول کار هستند و اغلب صبح زود برای کار و درآمدزایی از خواب بیدار می شوند و گاهاً بدون خوردن صبحانه از منزل خارج می شوند. در چنین زمانی شاید شما در خواب ناز به سر ببرید و متوجه سختی این کار نشوید. به عنوان سورپرایز روز پدر، در روز بخصوص او، صبحانه ی مورد علاقه اش را آماده کنید و حتی می توانید برای این که بیشتر خوشحالش کنید به کمک یک سینی بزرگ تر، صبحانه را در رختخواب برایش سرو کنید تا حس دوست داشتنی بودن را به او منتقل نمایید.

13- غذای مورد علاقه ی پدرتان را بپزید

همه ی انسان ها دوست دارند در روزی که مخصوص آن هاست، غذای مورد علاقه ی خود را میل کنند. در روز پدر می توانید برای شروع جشن روز پدر، غذای مورد علاقه ی او را بپزید. می توانید در هنگام ناهار یا شام و یا هر دو زمان این کار را انجام دهید. این روز، ویژه و خاص پدرتان است. پس اجازه دهید از غذای مورد علاقه اش لذت ببرد و هر چقدر که می خواهد از آن میل نماید.

14- با پدر خود دوچرخه سواری کنید

دوچرخه سواری می تواند یکی از فعالیت های روز پدر باشد. از آن جا که پدرها به فعالیت های فیزیکی علاقه ی بسیاری دارند، دوچرخه سواری آن هم در مسیرهایی که برای آن ها خاطره انگیز است، هدیه ای بسیار دلنشین می باشد. با این کار هم ورزش کرده اید و هم زمانی را با پدر خود صرف نموده اید.

15- باهم بادبادک هوا کنید

تقریباً تمامی پدرها حداقل یک بار برای فرزند یا فرزندان خود بادبادک درست کرده و آن را به پرواز درآورده اند. این کار را در دوران کودکی فرزندان خود انجام داده اند. شما می توانید اکنون که بزرگسال شده اید و شاید حالا خود یک پدر یا مادر باشید، به عنوان هدیه روز پدر از پدر خود خواهش کنید در ساخت بادبادک و به هوا بردن آن به شما کمک کند. این کار برای شما و پدرتان یادآور خاطرات دوران خوش کودکی شما و همچنین پدرتان می باشد.

25 کاری که در روز پدر برای پدر باید انجام داد 2

16- باهم پیاده روی کنید

شاید خیلی وقت باشد که با پدر خود صحبت نکرده اید و زمان مشخصی را با او نگذرانده اید. برای تبریک روز پدر از او بخواهید با شما به پیاده روی بیاید. در هنگام پیاده روی می توانید از هر دری با او صحبت کنید و به صحبت ها و درد و دل های او نیز گوش کنید. تلفن همراه خود را بی صدا کرده و فقط با پدر خود پیاده روی کنید و هم صحبت شوید.

17- باهم به طبیعت بروید

انسان زمانی که پا به سن می گذارد، بیش از پیش به طبیعت علاقمند می شود. گشت و گذار در طبیعت و حتی نشستن و تماشای پرندگان و گوش کردن به آوای دل انگیز طبیعت می تواند یک هدیه روز پدر باشد. نیازی به تهیه ی هدایای گران قیمت نیست. کافیست زمانی را برای بودن با پدر خود در دامان طبیعت صرف کنید و از کنار هم بودن لذت ببرید. برای جذاب تر شدن تفریح خود می توانید از دوربین های شکاری برای دیدن دوردست ها نیز استفاده کنید.

18- با پدر خود چیزی بکارید

اگر پدر شما به کارهای مربوط به باغبانی و گل کاری و درخت کاری علاقمند می باشد، می توانید برای جشن روز پدر از او بخواهید تا باهم یک درخت یا یک گل در گلدان بکارید. اگر در منزل خود باغچه دارید، می توانید باغچه ی خود را نونوار کنید و گل های جدید با کمک پدرتان بکارید.

19- با هم به موزه بروید

پدر ها همیشه دوست دارند اطلاعات و دانش خود را در اختیار فرزندان خود گذاشته و هر آنچه که می دانند را نیز به آن ها آموزش دهند. رفتن به موزه به عنوان یکی از فعالیت های روز پدر می تواند برای پدرتان هیجان انگیز باشد. چرا که می تواند در آن جا تمامی آن چه که از تاریخ و علوم طبیعی می داند را خالصانه به شما منتقل نماید و چقدر که از این کار لذت می برند.

20- یک فیلم جذاب باهم ببینید

باید بدانید که پدر شما به چه نوع فیلم هایی و در چه ژانرهایی علاقمند می باشد. می توانید برای این کار از مادر خود نیز کمک بگیرید. آن وقت یا از پدر خود دعوت کنید به عنوان هدیه روز پدر با شما به سینما بیاید یا یک فیلمی که می دانید دوست دارد را در منزل و پس از صرف شام با هم تماشا کنید. خوردن تنقلات می تواند بر لذت فیلم بیافزاید.

21- با هم بولینگ بازی کنید

اگر در شهر شما مکانی برای بازی بولینگ وجود دارد می توانید برای جشن روز پدر با او به بولینگ رفته و حتی باهم بر سر نتیجه شرط بذارید. شرط هایی نظیر این که بازنده باید دیگری را شام مهمان کند و موارد این چنینی که در نهایت منجر به سپری کردن لحظات خوش شود.

22- متن های احساسی و شعرهای زیبا برای روز پدر

اگر روحیه ی شاعرانه ای دارید می توانید اشعار یا متون احساسی را بر روی کاغذ با خطی زیبا بنویسید و به عنوان هدیه روز پدر به پدر خود بدهید. در غیر این صورت می توانید از اشعار یکی از شعرای مورد علاقه اش استفاده کرده و احساسات خود را به او منتقل نمایید.

23- با هم به کنسرت بروید

بیشتر افرادی که به کنسرت می روند، جوان ها هستند. با دعوت از پدر خود برای همراهی با شما در یک کنسرتی که مورد پسند او باشد، حس جوانی را به او یادآور خواهید شد. این می تواند یکی از فعالیت های روز پدر باشد که شور و شوق بسیاری برای او به همراه خواهد داشت.

25 کاری که در روز پدر برای پدر باید انجام داد 3

24- از خاطرات خوش گذشته بپرسید

همیشه صحبت از خاطرات خوش گذشته برای همه ی افراد جذاب بوده است. شما می توانید از پدر خود بخواهید که به عنوان تبریک روز پدر خاطراتی را که برایش جذاب بوده را برای شما تعریف کند. حتی می توانید صدا یا فیلم او را ضبط نمایید و بعداً از آن رونمایی کنید. صحبت از تاریخچه ی خانوادگی نیز برای پدرها جذاب می باشد. این هم یک پیشنهاد دیگری برای قدردانی از پدرتان می باشد.

25- سفر خانوادگی ترتیب دهید

برای سورپرایز روز پدر می توانید یک سفر خانوادگی ترتیب دهید تا همگی از دور هم بودن لذت ببرید. نیازی نیست به سفرهای گران قیمت بروید. یادتان باشد مهم داشتن اوقات خوش است. بودجه ی خود را در نظر گرفته و سپس برای سفر برنامه ریزی نمایید.

جمع بندی

پدر ستون خانواده است و همیشه از تفریح و لذت های خود گذشته تا شما خوشحال باشید. برای جشن روز پدر می توانید با هدایای غیر معمول مانند انجام فعالیت هایی نظیر ورزش، تماشای فیلم و .... او را خوشحال نمایید.

نوشتن یک نظر

https://kallaxcargo.com/